densofie.blogg.se

Dag 4.

Publicerad 2013-04-30 21:54:22 i

Idag när jag la mig på massagebänken fick jag känslan "nej, nu får det vara nog!" men sedan började Sara knåda och då var det skönt och känslan vände. Nu kan jag säga var jag har spänningar och inte, men det är lättare att säga var jag inte är spänd - INGENSTANS! Det finns spända muskler överallt. Idag var vader, lår, rumpa, ländrygg, bröstrygg och triceps värst. Känner alla knölar i ländryggen när händerna stryks över området. Men nu har vi förhoppningsvis luckrat upp dem lite.

Cykeln i söndags kändes direkt i ryggen, från första tramptaget till sista. Nu har jag äntligen fått svar på vad jag behöver jobba mer med, massera rumpa (gluteus medius och minimus mest) och höftböjarmuskeln (iliopsoas) för att få bukt med spänningarna. Sen ska vi cykla cykla cykla!

Praktiska massageprovet gick toppen, godkänd. Nu ska praktiken genomföras och teorin skrivas och sen är jag diplomerad massör. Yeeey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela