densofie.blogg.se

Massage dag 3

Publicerad 2013-04-30 08:46:17 i

Skola med genomgång inför tentan på fredag. Nonstop i skolan. Hem och plugga både anatomi och massage. Iväg till massagekurs. Kul och lärorikt. Aldrig mer att jag mottager idrottsmassage, ajajaj!!! Samma grepp fast snabbare och då försvinner finliret och anpassningen efter vad "klienten" klarar av. Jag grät, utan att kunna hejda det enbart av smärtan. De som masserade skrattade enbart åt mig medan jag våndades, någon råkade jag sparka till när det blev för mycket. Haha! Det är säkert bra i rätt tillfällen, och jag kommer nyttja det på halvvättern men enbart för att väcka smärtande trötta muskler. Idrottsmassagen är bl.a. till för att hjälpa ta bort slagg som samlas i samband med idrottande.
Imorgon är det praktiskt prov i massagen, en 60 min helkroppsbehandling (smärtar överallt i kroppen nu efter dessa dagar och vi kommer både ge behandling och få behandling). Alla grepp + minst 5 st specialgrepp. Jag är lite nervös och inser att jag har mycket att göra dessa dagar. Därför ska jag nu krypa till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela