densofie.blogg.se

Massageutbildning

Publicerad 2013-04-27 21:15:50 i

Kl 9 gick vi innanför portarna till en massagekurs, jag med höga förväntningar och glädje. Kul att börja massera efter 4 års uppehåll efter min första kurs. Jag har sparat alla papper kring min första kurs som jag nu sitter och lusläser. Idag lärde vi grepp på ryggen, vilka behövdes repetera... Då vi övade på varandra sitter jag nu här öm i hela ryggen, ett huvud som dunkar och en känsla av att vara överkörd. Och detta ska vara bra för kroppen?! ja visst, det är bra för många olika åkommor men att bli behandlad 10 min med samma grepp och samma muskel är ovanligt. Det skapar både träningsvärk och rör runt bland de härliga spänningarna.

Imorgon ska vi gå in på gluteus maximus (rumpan) och hamstring (baksida lår). På kvällen är det cykel som gäller för mig och Sara och en runda på 55 km är planerad, håller tummarna att vi slipper motvinden som annars alltid lyckas existera oavsett vilket håll jag cyklar. Hoppas också att jag inte känner mig fullt så överkörd i morgon, även om jag förväntar mig att min rumpa med dess spänningar kommer kännas.

Nu är det dags för mig att sova, vila muskler och huvud innan vi sätter igång denna fantastiska utbildning i morgon igen. Jag vill och kommer (intalar jag mig) vakna stark, pigg och alert, redo för ny information och kunskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela