densofie.blogg.se

den här helgen...

Publicerad 2013-02-03 12:40:15 i Allmänt,

Pressen som ligger på från tentan gör mig otroligt känslig... Gråt för minsta lilla, irritation över allt och alla och jag blir näst intill psykiskt nedbruten. Vad hände? Jo, jag fick press från en tenta som jag om jag inte klarar den kan göra om. Grejen är att jag vill sätta den på första försöket för att inte ha någonting liggandes bakom mig som stressar, å andra sidan stressar jag nu för att lära mig det och kanske bara får ett G istället för om jag läser detta parallellt med nästa delområde kan jag kanske fixa ett VG. Hör jag prestationsångest? ja. Jag har visst börjat sätta krav på mig själv, omedvetet. När jag startade mina studier tänkte jag "Så länge jag blir godkänd är jag nöjd", jag tänkte så tills i fredags tydligen - antagligen blev pressen för stor. När pressen blir för stor klarar jag inte att reda ut det och sätter mer press på mig själv än vad jag behöver. När jag är pressad är allt dåligt, jag ägnade (efter mina 11 h studier) min kväll åt att leta ny lägenhet då min är alldeles för liten, jag hatar mina grannar, mitt kök är kaos och plötsligt är allt i min lilla lägenhet fel och allt i jag gör just nu helt fel. Kan någon förklara vad det är som händer i hjärnan när det blir såhär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela