densofie.blogg.se

Mat

Publicerad 2013-02-08 22:19:44 i Allmänt,

Gjorde en suuuupergod spenatsoppa igår. Så om du är sugen på spenatsoppa så är det bara till att kontakta mig och bjuda in dig själv. I fix! Suzana håller sig borta så länge det gäller spenatsoppa, men rör det sig om tacos är det ett måste att bjuda Suz. Kommer även recept + bild på min fantastiskt goda och enkla müsli som jag bara kan tacka Sara för receptet. Tack!
 
 
 
 
200 gr blandade nötter
3 dl rågflingor
3 dl fiberhavregryn
6 dl havregryn
1 dl solroskärnor
1 dl pumpafrön
1 dl hela linfrön
3 dl vatten
5 msk neutral olja (jag använda raps/olivolja)
3 msk honung
2 dl russin
1 dl gojibär
Kan även ta 1 dl kokosflingor
 
Sätt ugnen på 225 gr. Hacka nötterna grovt och lägg dem i en stor bunke. Tillsätt rågflingor, havregryn (av båda sorterna), solroskärnor, pumpafrön, (kokosflingor) och rör om. Blanda vatten, olja och honung och häll i bunken. Rör om med händerna. Bred ut blandningen på en långpanna och sätt in i ugnen i 20-30 min. Rör om i långpannan då och då för müslin bränns lätt. Låt kallna och blanda sedan i russin och gojibär. Förvara i burk med lock.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela