densofie.blogg.se

MFT

Publicerad 2013-03-26 22:13:54 i

Idag var vi uppe på berget och körde MFT (military fitness training). Första gången för mig, det jag lärde mig var att ta ett par varmare vantar... Kallt var det om fingrarna, men lika kallt som det var om fingrarna var det kul! Lyfta stockar, krypa på marken, rulla runt, springa ned/upp för trappor. Använda kroppen ihop i grupp där alla behöver vara samspelta. Att komma in och ta av sig de smutsiga kläderna, ställa sig i en varm dusch och dra löv ur håret, känna hur värmen sprider sig utifrån och in, känna att den kalla luften gjort sitt och att energin flödar i kropp och sinne. Jag älskar när jag kan vara ute och träna, punkt slut. Detta var superkul, undrar om min ekonomi kan acceptera det och om tiden räcker till att både träna på gymmet, med cykelklubben och med "militärerna"...?
Tidigare idag var det plugg, plugg, plugg. Theo fick komma ut i parken en liten stund eftersom det var så härligt väder, han tyckte det var lite läskigt och satte sig i buren igen. Flisan verkar inte vara helt 100 och så förstod jag mig inte på hur hennes sele skulle vara så hon fick en lugn stund (16 min) för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela