densofie.blogg.se

Kan knappt röra mig

Publicerad 2013-05-27 22:43:41 i

Invigde Bodypump igår, mitt första pass någonsin. Benen skakade, armarna skakade och huvudet ville mer! Skönt att huvudet är taggat. Idag kan jag knappt sträcka ut armarna pga träningsvärk, axlarna vill bara vara ifred och benen har en lätt svidande känsla. Jag tänker: då är det bra med ett litet spinningpass för att trampa bort det svidande. Tji fick jag! Marina (ledaren) hade bestämt sig för att köra backe idag - jatack tjena! Nu ligger jag här med värkande armar, axlar OCH ben. Kan knappt sätta mig på toan.... Ska jag kunna röra mig i morgon? Jag och Sara har planerat en runda på ca 50 km med backe i morgon, känns fruktansvärt stabilt. Men SEN blir det vila, i flera dagar.

Cykeln har fått ny styrstam eftersom min andra var lite för lång, den ska jag testa i morgon och se så att sittställningen på cykeln är bekväm.

Idag fick jag äntligen meddelandet om att min massagebänk har kommit, jag tog cykeln dit för att se exakt hur stort paketet var. Haha! Bara titta fungerar inte när det är någonting man har längtat efter. Jag fick hjälp med att snöra fast det gigantiska paketet (100cm x 30cm x 70cm) på pakethållaren. Tror ni inte jag slappnar av en sekund när jag ledde cykeln hemåt och hela paketet trillar av pakethållaren? (Fick gå och hålla i paketet hela vägen) Det var en pärs att få upp det på cykeln igen, med tanke på hur väl vi snörat fast det innan, och sen ta sig hemåt med detta vindupptag. Hem kom jag och väl hemma fick jag hjälp av en snäll granne att få av det från cykeln, eftersom paketet inte ville hoppa ned när jag ville! Grannen öppnade även dörren för mig och erbjöd sig att bära paketet. Men nej, där drog jag gränsen! Skam den som ger sig, trägen vinner! Detta äventyr resulterade i att jag hade 5 på mig att ta mig till gymmet. Efter att jag kom hem därifrån har jag inte orkat mer än öppna paketet och försökt tjuvkika lite.! Hinner nog inte packa upp den i morgon, men på söndag ska jag göra en behandling så då ska den vara uppe.! Spännande!!!

I övrigt känner jag ingenting av min "lilla" överansträngning/utmattning. Är uppmärksam på vad kroppen säger men har inga känningar av varken yrsel, hjärtklappning eller trötthet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela