densofie.blogg.se

November

Publicerad 2013-11-11 22:15:16 i Allmänt,

I helgen går jag triggerpunktsutbildningen för min massage. Spännande! Med en väldigt stel nacke och med massor av träningsvärk ska det bli skönt att få lite massage. 

————

Förra veckan var jag på ett spinningpass på gymmet och efter tio minuter strejkade min rygg. Ont från rumpa till bröstrygg och fram till höftbenskammen. Lördagen spenderades i sängen mer eller mindre med tigerbalsam och alvedon. Smärtan har släppt och jag inser att det inte kommer bli några fler spinningpass på gymmet. Men vad gör det? Nu har jag ju en trainer här hemma med min cykel monterad. Målet för vintern är 200 mil på trainern. Om de görs via VR:n eller om jag lägger upp egna pass spelar ingen roll men milen ska ticka! Det ska svida i benen, hjärtat ska pumpa! Här ska vi bli starka och uthålliga, förbättra tekniken och prylarna ska slitas. 

Anmäld till Halvvättern i år igen. Denna gång i en föranmäld grupp och vi siktar på sub5. Därför gäller det att ligga i! Och jag tror minsann att vi lyckas om vi håller en tät klunga. 

Till våren ska jag försöka hänga med det lite snabbare gänget i cykelklubben. Jag hängde med på några av deras rundor i höst men låg då mest på rulle. De kommer ha förbättrats under vintern med erfometerträningen, men det kommer jag med göra - fast på mitt sätt. 

————

November månad. Snart har ett år gått sedan vi sa farväl till vår älskade familjemedlem. Känns konstigt att det gått ett helt år. Varje dag sänder jag dig en tanke och jag saknar dig varje dag. Känner fortfarande din lukt, din fantastiska doft. Jag hör dina frustanden, ditt gnägg och dina små klapprande hovar mot asfalten. Jag hoppas och vet att du springer fort fort på de gröna ängarna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela