densofie.blogg.se

Flisan

Publicerad 2013-10-03 20:15:08 i Allmänt,

Idag var en lång dag. 

Tenta om grupputveckling och gruppdynamik inom idrott på morgonen. Kändes bra! Skönast var att en klasskamrat efter tentan var oerhört säker på sitt svar, medan jag var säker på det svar jag givit. Gick hem och kollade upp om klasskamraten eller jag hade rätt, eftersom vi inte gett samma svar. Jag hade rätt! 

I eftermiddag åkte vi till veterinären med lilla Flisan som är väldigt mager, dricker mycket, kissar mycket, fäller päls och vill inte ligga ned på sidan som hon brukar. För att först få en chock när veterinären radar upp många sjukdomar som han misstänker kan ge dessa symptom och avslutar meningen med "För alla dessa sjukdomar är det ingen med positiv utgång". Fy säger jag bara, att stå där med sin älskade kanin i famnen och få höra detta...! Utredningen fortsatte med blodprov som visade fina värden och sedan röntgen som också var bra. Frågetecknet med vad detta kan vara är nu stort. Ny antibiotikakur för möjlig urinvägsinfektion och mer pellets för att se om vikten kan öka. Om 10 dagar har vi en bokad telefontid, jag och veterinären. Jag hoppas veterinären kan ha någon aning om vad detta kan vara när vi hörs igen, men jag hoppas framförallt att Flisan blir bra. Lilla Flisan som klättrade upp i min famn när veterinärerna släppte henne. Finaste Flisan. Världens snällaste kanin. 

Måste även tacka veterinär David som gjorde en grundlig undersökning och kollade allt. Även om vi inte fick svar på vad det är som gör att hon inte mår bra, så kunde vi ändå utesluta många sjukdomar. Tack David för din tid! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela